1
هنرمند قلمزن مشهدي در هفتاد و هشتمين نمايشگاه صنايع دستي فلورانس ايتاليا به عنوان یکی از ده هنرمند برتر این نمایشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر خاكساري، یکی از قلمزنان مشهور مشهدی است که در هفتاد و هشتمين  نمايشگاه صنايع دستي فلورانس ايتاليا که اردیبهشت ماه برگزار شده بود،  نمایش آثارش به عنوان یکی از ده اثر برتر هنرمندان صنایع دستی این نمایشگاه معرفی شد.

این قلمزن مشهدی کارگاه زنده قلمزني نیز برپا کرده بود و  قلمزني وی روی ساعت استيل مورد توجه قرار گرفت اثر دیگر خاکساری، ایجاد نقش حرم مطهر حضرت رضا (ع) روي سكه  نقره بود كه گنبدش را با طلا و پرچم حرم مطهر را با زمرد قلم زده بود. این دو آثار باعث شد تا از وی تقدیر شود.

 خاکساری، پیش از این، نام حضرت علي (ع) را بر روي قسمت انتهايي سوزن حك کرده است.

آثار هنرمندان ايراني در رشته هاي فرش، قلمزني، ميناکاري، ترمه، سفالگري، زيورالات سنتي در هفتاد و هشتمين دوره از نمايشگاه بين المللي صنايع دستي  در شهر فلورانس ايتاليا برگزار شد و در آن نمايندگان فرهنگي و سياسي ايتاليا و سفارت جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند و ایران نیز که با هماهنگي مرکز همکاري هاي اقتصادي و فرهنگي ايتاليا و ايران (CICE) حضور پيدا کرده است در ميان 55 کشور جهان به عنوان تنها ميهمان ويژه برگزيده شد.