istanbul

یک سازمان معتبر گردشگری اروپایی شهر استانبول را به عنوان مقصد برتر گردشگران اروپا انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که شهر استانبول ترکیه یکی از شانس‌های کسب میزبانی مسابقات المپیک در سال 2020 به شمار می‌رود، یکی از سازمان‌های معتبر در

صنعت گردشگری اروپا این شهر را به عنوان مقصد برتر گردشگری این قاره در سال 2013 انتخاب کرد.

به گزارش روزنامه حریت‌، استانبول براساس آمارهای سازمان «انتخاب مصرف‌کنندگان اروپایی» که مقر آن در شهر بروکسل بلژیک قرار دارد،‌ در سه ماهه نخست سال 2013 رشد 24 درصدی ورود گردشگر را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تجربه کرد.

صفحات همسو :

استانبول که از آن به عنوان شهری در دو قاره نام برده می‌شود، از آثار تاریخی ارزشمندی از دوره‌های مختلف بهره تاریخی می‌برد و از مدت‌ها قبل رقابت تنگاتنگی با مادرید در اسپانیا و توکیو در ژاپن را برای کسب میزبانی مسابقات المپیک 2020 آغاز کرده است.

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی استانبول میزبان حدود 10 میلیون گردشگر باشد که این امر می‌تواند درآمد 10 میلیارد دلاری را برای این شهر و اقتصاد ترکیه به همراه داشته باشد.

دولت ترکیه قصد دارد تا سال 2023 درآمد این کشور را از محل صنعت گردشگری به دو برابر افزایش داده و با میزبانی از سالانه 50 میلیون گردشگر، 50 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی ترکیه کرده و این کشور را در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار دهد.