اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: سومین قطار گردشگری وارد اصفهان شد که ورود مسافران و گردشگران ریلی از کشورهای اروپائی به ایران در ۳ دهه اخبر سابقه نداشته و تلاش مهمی است که با هماهنگی دولت رخ داده است.

 فریدون اللهیاری در گفت وگو با تسنیم در اصفهان با اشاره به ورود قطار گردشگری به اصفهان اظهار کرد: سومین قطار گردشگری شب گذشته وارد اصفهان شد که تقریبا ورود مسافران و گردشگران ریلی از کشورهای اروپائی به ایران در 3 دهه اخبر سابقه نداشته و تلاش مهمی بوده که امروز با هماهنگی در دولت جدید اتفاق افتاده است.

وی افزود: ورود گردشگران اروپائی و آمریکائی از طریق راه آهن به کشور ظرفیت بالائی را در زمینه گردشگری در کشور به وجود می آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: مسیر سومین قطار گردشگری به ایران که از کشور مجارستان آغاز شده و از ایتالیا، یونان و ترکیه گذر کرده و از آذربایجان غربی وارد ایران شد؛ این گروه در استان زنجان و یزد برنامه هائی را داشتند و امروز در اصفهان حضور دارند و امشب به شیراز و بعد هم به تهران می روند.

وی افزود: این گروه سوم بیش از جنبه گردشگری فردی به طور عمدخ از مدیران آژانس ها و فعالان عرصه گردشگری در عرصه بین الملل هستند و هدف آنها مطالعه و شناسائی ظرفیت های گردشگری و فراهم ساختن توسعه روابط در حوزه گردشگری بوده که امید واریم نتایج آن را به زودی شاهد باشیم.

اللهیاری با بیان اینکه یکی از آژانس های بزرگ کشور برنامه سفر این قطار گردشگری را تنظیم کرده، خاطرنشان کرد: در استان های مختلف با توجه به اهتمامی که در امر توسعه گردشگری وجود دارد، مراسم های استقبال انجام شد و در اصفهان نیز در هنگام ورود به راه آهن صحبت ها و مذاکراتی با رئیس این تیم شد و گردشگران با ظرفیت ها و امکانات گردشگری و ظرفیت های ریلی استان اصفهان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه قرار است این گردشگران از اماکن و بناهای تاریخی شهر اصفهان بازید داشته باشند، تصریح کرد: تا سال 2015 میلادی 9 گروه از گردشگران خارجی از طریق حمل و نقل ریلی وارد ایران می شوند.