مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: امیدوارم تحرک‌های فرهنگی در اصفهان در پیشبرد و پیشرفت صنعت گردشگری موثر باشد چراکه ما سعی داریم آثار تاریخی را که متعلق به همه مردم جهان است برای آن‌ها به نمایش درآوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، فریدون الهیاری در نشست مسئولان اجرایی کنوانسیون جهانی تورگردانان سال 2017 با شهردار اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه مدتی است یک تحرک فرهنگی بسیار عظیم در اصفهان راه‌اندازی شده است و به همین خاطر امروز اصفهان در کمتر از سه ماه دو عنوان جهانی را کسب کرده است.

وی افزود: اصفهان دو رویداد بزرگ جهانی یعنی نشست شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه سال 94 و کنوانسیون جهانی تورگردانان در سال 2017 میلادی را میزبانی خواهد کرد چراکه حق اصفهان با چنین آثار بی نظیری حضور و میزبانی از همایش‌های جهانی است.

همچنین در این نشست مهدی نریمانی رییس مجمع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کنوانسیون راهنمایان تور بزرگ‌ترین کنوانسیون جهانی است که هر دو سال یک بار برگزار شده و قرار است در سال 2017 ایران میزبان این کنوانسیون باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین کنوانسیونی ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای در میان تورهای جهان است و این کنوانسیون به همین دلیل از سال 1985 میلادی تاکنون به صورت‌های مختلفی برگزار شده است.

رییس مجمع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی تورگردانان 200 هزار عضو دارد، ادامه داد: در سال 2017 این فدراسیون در ایران برنامه کنوانسیون جهانی تورگردانان را ارائه خواهد کرد که سعی داریم این برنامه در اصفهان برگزار شود.