شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان آمادگی کامل دارد تا کنوانسیون جهانی تورگردانان را در اصفهان برگزار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، مهدی جمالی نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضای مسئول برگزاری کنوانسیون جهانی تورگردانان، اظهار کرد: اصفهان تونل زمان دوران و اعصار مختلف تاریخ است چراکه در چهار دوره مهم تاریخی پایتخت ایران بوده و از تمام دوران ساختمان هایی در آن به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهرهای خواهرخوانده بسیاری دارد و در این زمینه یکی از شهرهای پر پتانسیل ایران محسوب می شود، افزود: اصفهان جزو 10 سازمان معتبر جهانی بوده و عضو هیئت رییسه شهرها و پایتخت های تاریخی جهان است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان علاوه بر آثار تاریخی ملموس دارای آثار تاریخی ناملموس بی نظیری است، تصریح کرد: سال گذشته اصفهان میزبان اجلاس مهم ICCN بود که توانستیم در این اجلاس بسیاری از آثار تاریخی ناملموس کشور را که به ثبت نرسیده بود به جهانیان عرضه کنیم.

جمالی نژاد با تاکید بر این موضوع که ایران با مالزی و سنگاپور قابل قیاس نیست و کشوری با هویت تاریخی و شناسنامه دار است، گفت: آثار تاریخی کهن این دیار با کشورهای دیگر جهان قابل مقایسه نیست.

وی به زیرساخت های گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت های گردشگری ایران بسیار خوب است و جاذبه های بی نظیر این کشور به خصوص جاذبه های موجود در اصفهان غیر قابل توصیف هستند، اما متاسفانه نتوانسته ایم بسیاری از این آثار گرانبها را به جهانیان عرضه کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کسب سه عنوان جهانی در کمتر از سه ماه برای یک شهر بی دلیل نیست، اظهار کرد: ایران می تواند انواع گونه های گردشگری را ارائه دهد و از این منظر در منطقه یکی از بهترین ظرفیت ها محسوب می شود.

جمالی نژاد ادامه داد: ایران امروز جزیره امن خاورمیانه محسوب می شود و ما به دنبال توسعه گردشگری در این جزیره امن هستیم.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان آمادگی کامل دارد تا کنوانسیون جهانی تورگردانان را در اصفهان برگزار کند و برای اجرای چنین همایش بزرگی به میدان خواهد آمد.