kurdistan

کردستان عراق که یکی از 20 مقصد برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود، خود را برای میزبانی از نیم‌میلیون گردشگر کریسمس آماده می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، کردستان عراق که مدتی قبل در نظرسنجی نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از 20 مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب شد، سال‌های پس از سقوط حکومت صدام صنعت گردشگری کردستان عراق به دلیل استقرار امنیت رشد چشمگیری داشته و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت گردشگری این منطقه که بیشتر آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران اماراتی انجام شده، هر روز بر تعداد گردشگران این منطقه زیبا افزوده می‌شود.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود، کردستان عراق در تعطیلات سال نو میلادی میزبان حدود نیم‌میلیون گردشگر باشد. البته مدت‌ها قبل اقدامات ویژه‌ای نیز در جهت جذب گردشگران اروپایی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به استانداردسازی پیست‌های اسکی این منطقه اشاره کرد.

مقامات صنعت گردشگری کردستان عراق که با سه کشور ایران، ترکیه و سوریه همسایه است، از مدتها قبل اقدامات زیادی در جهت تشویق سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام داده‌اند که در آخرین آنها علاوه‌بر برگزاری نمایشگاهی در شهر پاریس‌ برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کردستان عراق، از تعدادی سرمایه‌گذار فرانسوی نیز برای بازدید از کردستان عراق دعوت شد.

به گزارش عرب‌نیوز، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند کردستان عراق تا پایان سال 2013 میزبان دو میلیون گردشگر باشد و با توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری به میزبان پنج میلیون گردشگر در سال 2015 تبدیل شود.