11
رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: همه هتلهای کشور به جز هتلهای چهار و پنج ستاره در شهرهای شیراز، یزد و اصفهان تا سال آینده نیز ظرفیت پذیرش گردشگر خارجی دارند.

جمشید حمزه زاده درباره اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی هر بار در سخنرانی هایش اعلام می کند که ظرفیت هتلهای ایران برای پذیرش گردشگران در سال 2014 پر شده است به خبرنگار مهر گفت: این طور نیست و همه هتلهای کشور ظرفیت پذیرش را دارند تنها هتلهای چهار و پنج ستاره در شهرهای شیراز، اصفهان و یزد هستند که تا پایان سال 2014 رزرو اتاق انجام داده اند بنابراین اگر کسی تصور می کند نمی تواند در این شهرها هتل پیدا کند، جامعه هتلداران می تواند راهنمایی کند.

وی افزود: حضور پررنگ تر گردشگران خارجی در ایران مشهود است و این میزان حضور را بیشتر می توان در شهرهای پرگردشگر دید.

رئیس جامعه هتلداران کشور درباره آمار اقامت در هتلها نیز گفت: این جامعه برنامه ای برای دریافت آمار ظرفیت اقامت در همه هتلهای کشور را ندارد و به بررسی و حل مشکلات هتلداران می پردازد از سوی آمار مربوط به اقامت در هتلها را اداره های کل میراث فرهنگی هر استان از اتحادیه هتلداری همان استان دریافت می کنند و در نهایت جمع همه آنها در اختیار معاونت گردشگری قرار می گیرد. بنابراین دریافت آمار کلی توسط سازمان اگر چه در اولویت قرار ندارد ولی معتقدیم که باید این آمار آنالیز شود.