گردشگران

برنامه سومین حرکت قطار اکسپرس عقاب طلایی دانوب به راه‌آهن ایران داده شده تا با شروع سال 2015 میلادی سفر دیگری از این قطار در ایران آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قطار عقاب طلایی که تاکنون دو سفر به ایران داشته‌ و در سال 2014 فقط دو برنامه سفر در ایران اجرا کرده، طبق برنامه‌ در سال 2015‌، 9 برنامه دیگر خواهد داشت که به گفته مدیر شرکت عقاب طلایی‌، تمام بلیت‌های آن فروخته شده و 45 درصد مسافران آن هم آمریکایی خواهند بود.

عقاب طلایی سفر 14 روزه‌اش را از بوداپست مجارستان آغاز می‌کند و با گذر از رومانی‌، بلغارستان و ترکیه به ایران می‌رسد که مسافران آن در مدت یک هفته‌ زنجان‌، یزد‌، شیراز، پرسپولیس‌، تهران‌، کرمان و مشهد را می‌بینند.

سفر با این قطار با طراحی دهه 50 که برخی کوپه‌های آن به سرویس بهداشتی و حمام با آب گرم که از سوخت زغال سنگ استفاده می‌کند، ‌مجهز است بین 9 تا 15 هزار دلار هزینه دارد.

نخستین سفر این قطار به ایران باعث شد 12 هزار نفر دیگر بلافاصله درخواست بدهند و مجریان این پروژه را به فکر آن انداخت تا برنامه‌ ویژه‌ جدیدتری برای متقاضیان سفر ریلی به ایران داشته باشند.

«ابراهیم پورفرج»، مجری این پروژه در بخش ایران می‌گوید: برای سفر این 12 هزار نفر تصمیم گرفته شد به تعداد واگن‌ها اضافه شود تا آن‌ها هم بتوانند در سال 2015 به ایران سفر کنند.

عقاب طلایی در حال حاضر 13 واگن به ظرفیت 102 نفر (65 مسافر و 35 خدمه) دارد که در سفرهای بعدی به خاطر آن 12 هزار متقاضی جدید به تعداد واگن‌ها اضافه خواهد شد‌، اما فعلا تعداد این واگن‌ها و مسافرانی که در هر برنامه وارد خواهند شد‌، مشخص نیست.