گردشگری ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گفت: ایران هنوز یک نقطه سفید در دنیاست چرا که اطلاعاتی از گردشگری آن در سطح بین المللی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش نورآقایی در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی تشکل های گردشگری که عصر روز گذشته در برج طوبی برگزار شد، گفت: هنوز حتی یک کتاب گردشگری جامع درباره ایران وجود ندارد تا همه اطلاعات گردشگری ایران را توضیح دهد و معرفی کند. هیچ همتی نیز برای نوشتن این کتاب نیست.

وی گفت: اکنون اگر گردشگران بخواهند اطلاعاتی درباره گردشگری ایران کسب کنند تنها می توانند به چند کتاب محدود مراجعه کنند که اطلاعات کمی در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سوی دیگر در این کتاب ها به صورت جامع به گردشگری ایران پرداخته نشده است.

در ادامه این جلسه، غلامرضا اباذری، رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری استان تهران نیز گفت: یکی از مشکلات ما در گردشگری نداشتن نظام هماهنگ برای آسیب شناسی گردشگری کشور است. از سوی دیگر هنوز یک طرح جامع گردشگری برای کشور نداریم و نمی دانیم صلاحیت تشکل ها و اماکن اقامتی و … چیست.

اباذری همچنین درباره عملکرد تشکل های گردشگری معتقد است که این تشکل ها همیشه یکی از اعتراضات قوی را در جلسات دولتی مطرح کرده اند.