گردشگران کشاورز

60 کشاورز اتریشی اردیبهشت سال آینده به ایران می‌آیند تا در سفری توریستی، از مزارع و باغ‌های کشورمان بازدید کنند.

محمدابراهیم ابراهیمی، مجری این پروژه‌ی گردشگری ‌به خبرنگار گردشگری ایسنا توضیح داد: قرار است 60 گردشگر اتریشی که در صنایع کشت، زرع و دام فعالیت دارند در سفری یک هفته‌ای به ایران، مزارع کشاورزی و دامپروری را ببینند.

به گفته‌ی او، این گردشگران که اردیبهشت سال 94 به ایران می‌آیند شهرهای شمالی، تهران، قزوین، زنجان و کاشان را خواهند دید و از مزارع چای و پرورش گل و همچنین شالیزارهای برنج و باغ‌های ایران دیدن می‌کنند.

وی درباره‌ی انگیزه‌ سفر این گردشگران کشاورز و دامپرور اتریشی به ایران اظهار کرد: آن‌ها به کشورهای زیادی سفر داشته‌اند و هدف‌شان دیدن از مزارع کشاورزی و صنایع پروش دام است، یقینا این بازدیدها به معامله‌های تجاری هم ختم خواهد شد و نتیجه‌ای فراتر از بازدیدهای ساده‌ گردشگری دارد.

ابراهیمی با خاص دانستن چنین تور گردشگری گفت:‌ سفر به انگیزه‌ی دیدار از مزارع کشاورزی، باغ‌ها و کارخانجات صنعتی اتفاقی مرسوم در دنیا است که حالا این گروه 60 نفره به همین انگیزه برای آمدن به ایران تمایل نشان داده‌اند.

گردشگری کشاورزی یا “اگروتوریسم” نوعی از گردشگری است که گردشگران در جریان آن با خانوارهای روستایی و کشاورزان زندگی می‌کنند و در مورد فعالیت‌های کشاورزی و زندگی در کشتزارها و مناطقی این چنینی نکته‌برداری می‌کنند و آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند. گردشگری کشاورزی بدون ایجاد پیامدهای منفی روی اکوسیستم مناطق میزبان با فعالیت‌های سنتی کشاورزی در تعامل بوده و یا در آن مشارکت می‌کنند.