نشست

هفتمین نشست موزه ملی ایران با عنوان «مهر شکارچی» : شکاری آئینی برای زایش» روز چهارشنبه 28 آبان ماه، در سالن نشستهای تخصصی موزه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین نشست موزه ملی ایران با عنوان «مهر شکارچی: شکاری آئینی برای زایش»   روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه، از ساعت ۱۰ الی۱۱ در سالن نشستهای تخصصی موزه ملی ایران واقع در خیابان امام خمینی، نبش خیابان سی تیر برگزار می‌شود. شرکت در این نشست براي عموم علاقمندان آزاد است.

موزة ملی ایران در مقام یکی از نخستین مؤسسات علمی باستان‌شناسی و موزه داری ایران از سال ۱۳۱۶ محل گردهم‌آیی باستان‌شناسان و دیگر پژوهشگران مرتبط با این حوزه بوده است و از همان زمان، کتابخانة آن یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های تخصصی باستان‌شناسی ایران به شمار آمده و می‌آید.

موزه ملی در چند سال اخیر، با راه‌اندازی مجدد سالن نشست‌های تخصصی به تقویت این بعد پژوهشی موزه پرداخته‌است. دکتر مهناز گرجی، رئیس کل موزة ملی ایران می‌گوید: «در دو سال اخیر سالن نشست‌های تخصصی موزه ملی شاهد برگزاری ۲۳ نشست علمی بوده است که توسط پژوهشگران ایرانی و پژوهشگرانی از دانشگاهها و موسسات علمی خارجی ارایه شده است.

 این نشستها موضوعات مختلفی از جمله پژوهشهای باستان شناسی و علوم میان رشته ای و همچنین مطالعات موزه ای را در بر گرفته است.   طی دو سال اخیر موزه ملی میزبان نخستین نشست تخصصی باستان جانورشناسی بوده که در اسفند ماه سال گذشته با عنوان مجموعه‌های  باستان جانورشناسی در موزه ها و اهمیت آنها در شناخت معیشت و زیست محیط جوامع گذشته با ارایه چهار سخنرانی برگزار شد.

موزه ملی ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه “نشانه‌هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران‌زمین”، شش نشست علمی مرتبط با این نمایشگاه را برگزار کرد که طی آن پانزده سخنرانی با موضوعات باستان شناسی ارتباط انسان و جانوران و زیست محیط ارایه شد.