پرنده خورشیدی

سفر با هواپیمای خورشیدی به ایران، از جمله پیشنهادهای به اعتقاد معاون گردشگری «جذابی» است که این روزها روی میزش مانده تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای آن انجام شود. صاحب این هواپیمای سولار به ایران پیشنهاد داده در سفری ماجراجویانه، از راه آسمان ایرانگردی کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چندی پیش درحالی از این پیشنهاد خبر داد که در یک نشست خبری از او درباره انجام هماهنگی‌ها برای اجرای رالی پاریس تا پرسپولیس و ورود نخستین قطار گردشگری به ایران پرسیده شد و او هم در جواب گفت: پیشنهادهای جذاب دیگری روی میز من است که باعث معرفی بهتر ایران با اثرگذاری بیشتر می‌شود، مثلاً یک هواپیمای سولار پیشنهاد گشت هوایی بر فراز آسمان ایران را داده که برای اجرای آن نیازمند هماهنگی‌های درون دستگاهی هستیم.

او آن زمان جزئیات بیشتری از این پیشنهاد را توضیح نداد، اما اکنون درباره‌ی احتمال عملی شدن این طرح که معتقد است در معرفی ایران اثرگذاری بیشتری دارد، به خبرنگار گردشگری ایسنا، گفت: این طرح از سوی یک شرکت گردشگری هواپیمایی خارجی به ایران ارائه شده که کشور ما هم در مسیر هوایی جهانی این هواپیمای سولار قرار بگیرد و ایرانگردی از فراز آسمان ایران انجام شود.

به گفته‌ی رحمانی، این پیشنهاد فعلاً در فاز اولیه است و آن شرکت خارجی در حال جمع‌بندی اطلاعات و مسیر هوایی است.

معاون گردشگری درباره‌ی اظهارات قبلی‌اش مبنی بر لزوم هماهنگی‌های درون دستگاهی برای اجرای این طرح، گفت: ما به‌طور کلی از این پیشنهاد استقبال کردیم؛ اما آن شرکت باید جزئیات بیشتری را از این پیشنهاد اعلام کنند که هنوز اعلام نشده است.