کویر

دونده کویرهای جهان پس از تجربه‌ی دویدن در سردترین و گرم‌ترین نقاط کره زمین حالا به ایران آمده تا در این کشور هم کویرنوردی کند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، «جولیانو پاگولاتی»، دونده‌ی ماراتن کویری ایتالیا است که تاکنون 17 کویر دنیا را دویده و در میان رکوردهایش علاوه‌بر ماراتن در کویرهای سوزان آفریقا، دوندگی در قطب شمال هم ثبت شده است.

او علاوه‌بر کویرنوردی در ماراتن‌های متعددی شرکت کرده که در بین رکوردهایش، 250 کیلومتر دویدن بدون وقفه در طول شبانه‌روز ثبت شده است. پاگولاتی حالا به ایران آمده تا ماراتن در کویر ایران را هم تجربه کند.

به گفته نیما مهربانی، راهنمای همراه این کویرنورد ایتالیایی، پاگولاتی پیش از آمدن به ایران هیچ اطلاعاتی از کشور ما نداشته و فقط شنیده بوده در ایران هم کویر وجود دارد و برای همین از طریق شرکت‌ گردشگری برای اجرای این برنامه اقدام کرد.

این دونده ماراتن کویری حدود یک هفته در ایران است و بیشترین زمان‌اش را صرف دویدن در بخشی از کویرهای ایران می‌کند. البته او قرار نیست تمام کویرهای ایران را زیرپا بگذارد، اما در برنامه‌اش 250 کیلومتر دویدن در کویر در نظر گرفته شده که هم‌اکنون در حال اجرای آن است.

معاون گردشگری کشور چندی پیش گفته بود، امسال محور تبلیغات ایران در نمایشگاه‌های خارجی، کویر و جاذبه‌های آن است که حدود دو سوم از خاک ایران را در تصرف دارد و یقینا حضور گردشگران در آن به منزله‌ی وجود امنیت در ایران است.