بازار گردشگری

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: تورهای گردشگری ورودی به ایران از کشورهای ژاپن، استرالیا و اروپایی هستند، در این میان بازار جدید گردشگری ایران، چین است.

 ابراهیم پورفرج درباره اینکه برخی از کارشناسان گردشگری معتقدند روند ورود گردشگران به کشور موجی است که پس از مدتی فروکش می کند، گفت: فکر نمی کنم این طور باشد. ما اگر بتوانیم بازارهایمان را تقویت و سرویس های خدماتی که تعهد کرده ایم را اجرا کنیم این بازار برای کشورمان نه تنها باقی می ماند بلکه افزایش نیز خواهد یافت مگر اینکه دوباره اتفاقات سیاسی رخ دهد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که نرخ خدماتمان را بالا ببریم گردشگران تمایل کمتری به ورود به ایران خواهند داشت. اکنون بازار گردشگری در اختیار ماست و می توانیم از آن برای نگه داشتن روند ورود گردشگر استفاده کنیم. اکنون تا سال 2015 هتل های خوب کشورمان در اختیار گردشگران است. همکاری هتل ها بسیار خوب شده چرا که منافع مشترکی بین هتلداران و تورگردانان وجود دارد. در این زمینه با جامعه هتلداران جلسه ای برگزار کرده و مشکلاتمان را بیان کردیم.
رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه چه تعداد از تورهای گردشگری به علت نبود فضای اقامتی مناسب لغو شده اند، گفت: آمار دقیقی نداریم منتهی اتفاق مهم این بود که اگر قبلا به دلیل حضور مافیای اتاق ها، هتل مناسبی در اختیار گردشگران قرار نمی گرفت و یا میزان اتاق های خوب ایران بسیار کم بود اما اکنون با حذف دلال ها این فضای اقامتی در اختیار گردشگران قرار گرفته است