عقاب طلایی
رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: ورود قطارهای اروپایی به ایران رونق گرفته به طوریکه اول آبان پس از آمدن گران ترین قطار اروپایی به ایران در نظر داریم تا میزبان 750 گردشگر دیگری باشیم که با 6 قطار به ایران می آیند.

ابراهیم پور فرج به خبرنگار مهر گفت: با ورود گران ترین قطار اروپا به ایران که از آن به عنوان قطار لوکس 5 ستاره یاد می شود، 150 گردشگر اروپایی در قالب دو گروه روز سی ام مهر ماه امسال به ایران سفر می کنند. مبدا این قطار بوداپست مجارستان است و از رومانی، بلغارستان نیز گذشته و از مرز رازی وارد ایران می شود. گردشگران از شهرهایی مانند زنجان، یزد، شیراز، اصفهان و تهران در مدت دو هفته دیدن می کند. پس از آن این گروه از ایران خارج شده و به جای آن گروه دیگری از گردشگران اروپایی که با هواپیما وارد ایران شده اند، سوار بر قطار می شوند و سفرشان را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: حدود 750 گردشگر اروپایی برای شرکت در برنامه های سفر این قطار ثبت نام کرده اند و به این ترتیب تا سال 2015 در زمانهای مختلف شاهد ورود و خروج 6 قطار از گردشگران اروپایی هستیم و امیدوارم این تعداد به 10 قطار برسد.

پورفرج گفت: نخستین گروه از گردشگران اروپایی که با قطار 5 ستاره وارد مرز رازی و شهر زنجان می شوند، در روز اول سفرشان مهمان بسیاری از خبرنگاران داخلی و خارجی هستند.

پیش از این مارچلا بکه، مدیر فروش شرکت “نوستالژیا” زیرمجموعه خط آهن دولتی مجارستان گفته بود که این قطار  13 واگن با دکور  پر زرق‌ و برق دارد که داخلش با چوب گران‌قیمت و به سبک دهه پنجاه میلادی طراحی شده است.

 معاون گردشگری کشور نیز در نشست خبری خود از ورود قطار مجاری به ایران خبر داد و گفت که هماهنگی ها برای ورود این قطار انجام شده است.