توسعه گردشگری

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری تاکید کرد: 40 کانون اطلاع‌رسانی ایران در خارج از کشور برای تبلیغ گردشگری در کشورهای هدف، تسهیلات لازم را فراهم می‌کنند.

محمدکاظم خلدی نسب به مهر گفت: برخی از کشورها در منطقه خاورمیانه به علت پوشش تبلیغات گسترده توانسته اند بازارهای بین المللی را جذب کنند. یکی از برنامه های ما برای تبلیغات در سطح گسترده راه اندازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور است تا با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به بررسی تقاضاها نسبت به راه اندازی این نمایندگی ها اقدام کنیم. هر متقاضی که علاقه مند دریافت مجوز راه اندازی این نمایندگی هاست در سایت کانون اتومبیلرانی ثبت نام می کند اگر این پرونده ها تکمیل بود در کمیته راهبردی معاونت گردشگری بررسی شده و مجوز نهایی داده می شود.

وی افزود: متقاضی به عنوان مرکز ثقل فعالیت و ارتباط بین سازمان میراث فرهنگی و آن کشور معرفی می شود و سازوکار برای شناسایی بازار و حضور در مجامع و ارتباط با افراد شاخص در آن کشور بررسی می شود؛ بنابراین کانون های اطلاع رسانی گردشگری در هر کشوری به نوعی تسهیل کننده تبلیغات گردشگری ایران در آن کشور است.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری اظهار کرد: پیش از این نمایندگی های اطلاع رسانی در خارج از کشور وجود داشت، ولی راه اندازی آن با مشکل مواجه شده بود ولی اکنون حرکت نوینی شکل گرفته است. این کانون ها یکی از ابزار موثر برای معرفی جاذبه های ایران است.

خلدی نسب ادامه داد: 40 کشور را به عنوان بازار هدف گردشگری انتخاب کرده ایم. بخشی از آنها جزو کشورهای همجوار ایران هستند، بخش دیگر، جزو کشورهایی هستند که از سال ها قبل با آنها مراوده داشتیم، کشورهایی مانند چین، آفریقای جنوبی، هندوستان، روسیه نیز جزو این 40 کشور بازار هدف انتخاب شده اند.

وی از برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری خبر داد و ابراز کرد: در این برنامه ها تورگردانان، اصحاب رسانه، سفرنویسان، فعالان گردشگری، روسای اتحادیه های هتلداری و شرکت های سرمایه گذاری حضور دارند، ما از آنها می خواهیم برای دیدن جاذبه ها و ظرفیت های ایران به کشورمان سفر کنند و گزارش آن را در رسانه های خارجی خود منعکس کنند به این ترتیب می توان با آنها تعامل برقرار کرد تا از طریق ارتباط و توافق بتوانیم در رسانه های خارجی حضور داشته باشیم.

به گفته خلدی نسب، از ارتباط و توافقی نیز که صدا و سیما با برخی کشورها برقرار کرده می توان استفاده کرد و برای تبلیغات تلویزیونی وارد مذاکره شد.

وی از امضای تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و بیان کرد: کمیته راهبردی به ریاست معاونت گردشگری و معاونت فرهنگ و ارتباطات به منظور معرفی جاذبه های گردشگری تشکیل می شود.