ایران

مدیرکل حوزه‌ی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کشور ایران، موزه‌ی بزرگ میراث و بهشت بزرگ طبیعت‌گردان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  منطقه‌ی سمنان، علیرضا تابش در اختتامیه‌ی کارگاه آموزشی کارشناسان طبیعت‌گردی استان‌ها، اظهار کرد: براساس آمار سال 2010 انجمن بین‌المللی گردشگری طبیعت، 50 درصد گردشگران دنیا برای دیدن مقاصد طبیعی به سفر رفته‌اند که نشانگر تلاش فزاینده‌ی کشورها در زمینه‌ی توجه به امر گردشگری طبیعی است.

وی ادامه داد: در این راستا و برای توسعه‌ی گردشگری طبیعی کشور، سند ملی توسعه‌ی طبیعت‌گردی مبتنی بر گردشگری پایدار در دست تهیه است.

تابش بیان کرد: به‌زودی فاز دوم این سند با همکاری سازمان‌های جنگل‌ها و مراتع، حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نهایی می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کارگاه ملی طبیعت‌گردی در استان سمنان، گفت: امیدوارم با حمایت سازمان‌های مرتبط و همراهی بخش خصوصی، استان سمنان بیش از پیش معرفی و گردشگری این استان تقویت شود.

مدیرکل حوزه‌ی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: استان سمنان و شهر شهمیرزاد، نمونه‌ای از تنوع اقلیمی در کشور است.