فرش دستباف

وزیر صنعت و معدن و تجارت: سیاست دولت این است که به کمک اتحادیه ها و تولیدکنندگان فرش دستباف بازارهای فرش دستباف توسعه یابد و دولت از کمک مالی برای تبلیغ فرش دستباف ایرانی در خارج از کشور دریغ نخواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایرانی با اشاره به اینکه تشکل ها و اتحادیه ها باید کار فرش را از خود بدانند ، افزود: انجمن ها ، تشکل ها و اتحادیه های فرش دستباف باید پیشنهادها و انتقادهای خود را درباره این هنر اصیل ایرانی ارائه کنند تا به کمک یکدیگر بتوانیم از این یادگاری به خوبی نگهداری کنیم و بهتر از گذشته به آیندگان تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دنیا فرشهای بی نام و نشان در کنار فرش های ایرانی و به قیمت فرشهای ایرانی به فروش می رسند ، گفت: باید به هنر فرش ایرانی ارج نهیم و به اصالت آن افتخار کنیم ، از این رو با تبلیغات کل محصولات از جمله فرش ماشینی موافقیم اما در کنار آن باید فرش دستباف هم تبلیغ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛ تنوع فرش های دستباف در شهرها و روستاهای مختلف ایران را هنری توصیف کرد که می تواند فرهنگ هر منطقه و روستا را در طرح های فرش نشان دهد.

در این مراسم آقای کریمی نماینده اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران تعبیر نادرست از نرخ ارز ، تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال ارز، نبود جوایز صادراتی ، مشکلات موجود در بیمه و مالیات ، نبود تبلیغات مدرن و ضعف در برندسازی و همچنین نبود ضمانت اجرائی برای اعمال دیدگاه های بخش خصوصی در برنامه های دولت را از چالش های صنعت فرش دستباف ایرانی و صادرات آن بیان کرد.