گردشگر

معاون سازمان گردشگری کشور گفت: در سه ماهه اول سال 92 حدود هفت هزار و 495 گردشگر به ایران آمده بودند این در حالی است که در مدت مشابه امسال 23 هزار و 625 نفر در قالب تورهای گردشگری وارد کشورمان شدند.

مرتضی رحمانی موحد گفت: در ارائه آماری که تا پیش از این اعلام می شد، آمار همه نوع آمد و رفت را لحاظ می کردند حتی همان را سازمان جهانی جهانگردی هم قبول دارد و می گوید که اگر فردی به مدت 24 ساعت از کشورش خارج شود و مقیم نباشد و قصد انجام کار را در کشور مقصد نداشته باشد، گردشگر محسوب می شود.

وی افزود: آماری که ما می گیریم آمار تورهای رسمی است. تور رسمی هم توری است که از پلیس روادید گرفته است. وقتی آمار تورهای رسمی ماههای مشابه را در دو سال متوالی بررسی می کنیم می بینیم که از رشد حدود 200 درصدی برخوردار بوده است.

معاون سازمان گردشگری کشور گفت: در سه ماهه اول امسال 23 هزار و 625 نفر به صورت تورهای گردشگری وارد ایران شدند اما در سه ماهه اول سال 92 ، هفت هزار و 495 نفربه ایران سفر کرده اند که با 215 درصد رشد همراه بوده است.

وی افزود: این گردشگران بیشتر از کشورهای اروپایی همچنین از استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن و چین به ایران سفر کرده اند. عراقی ها هم به صورت انفرادی به ایران می آیند و آمار ویزای آنها در سیستم انفرادی ثبت می شود.

رحمانی موحد گفت: آماری که برای ترددها در عید ارائه می شد را قبول نداشتیم چون هر کسی را که خیابان رد می شد چند بار وارد سیستم آماری می کردند.