در طول روزهای گذشته با وجود آنکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسما سفر توره ای مسافرتی ایرانی را به ترکیه ممنوع کرده و به آژانس ها اجازه فروش تور نمی دهد اما خبرهای مختلفی از باز شدن دوباره پنجره پرواز های برنامه ای ایران به گوش می رسد. پرواز هایی که سازمان هواپیمایی کشوری پس از چند روز رسما اعلام کرد: مجاز هستند و امکان فروش آنها وجود دارد.
تصویر سفر فردی مجاز، تور ممنوع

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به مشکلات و مسائل سیاسی به وجود آمده در ترکیه پس از کودتا نافرجام ارتش این کشور مسئولان ایرانی اعلام کردند تا زمانی که تکلیف نهایی امنیت و ثبات این کشور مشخص نشود امکان تداوم تور های مسافرتی ایرانیان وجود نخواهد داشت.

با وجود این صحبت ها پس از انکه سازمان هواپیمایی اعلام کردکه پروازهای ایرانی به ترکیه از سر گرفته شده در طول روز های گذشته خبرهایی مبنی بر از سرگیری دوباره پذیرش مسافران ایرانی به مقصد استانبول منتشر شده که با دستور العمل های قبلی با تناقض رو به رو می شود. موضوعی که مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی درباره آن ارائه داد تا شرایط آن شفاف شود.

رضا جعفر زاده گفت‌: در طول روز های گذشته سوال های زیادی مبنی بر چگونگی از سرگیری دوباره پرواز های ایران به ترکیه با وجود ممنوعیت فروش تور مطرح شد. از این رو سازمان هواپیمایی به طور رسمی اعلام می کند که تمامی اژانس های مسافرتی که مجوز رسمی خود را از این سازمان دریافت کرده اند می توانند از طریق سامانه های فروش بلیط وابسته به شرکت های هواپیمایی ایرانی اقدام به فروش بلیط انفرادی کنند.

به گفته مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، این موضوع ارتباطی با تور های مسافرتی ندارد زیرا فروش تور بر اساس دستور میراث فرهنگی ممنوع است و مرجع تصمیم گیری درباره بازگشایی دوباره فروش آنها نیز سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.

بر اساس این توضیحات شرکت های هواپیمایی که پروازهای برنامه ای خود به مقصد ترکیه را مشخص کرده اند می توانند از طریق سامانه های رسمی برای مسافران امکان بلیط فروشی ایجاد کنند ولی در عین حال همچنان سفر ایرانی ها به مقصد ترکیه از طریق تورهای مسافرتی ممنوع خواهد بود.