ابرماراتن کویر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در سومین روز از برگزاری ابر ماراتن کویر لوت ایران، این رویداد ورزشی گردشگری به نیمه راه خود رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، «محمد جهانشاهی» اظهار کرد: مرحله سوم ابرماراتن بین‌المللی لوت که جزو رویدادهای گردشگری ورزشی محسوب می شود، امروز با عبور آخرین شرکت‌کننده از کمپ حوض نادر به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پس از گذر از این مرحله بیش از 120 کیلومتر از 250 کیلومتر مد نظر به اتمام رسیده است، عنوان کرد: این دوندگان با طی دو مرحله قبل در تنگه دلفین‌ها، حاشیه رود شور در نزدیکی آبشارهای این رودخانه و امروز نیز در حوض نادر کمپ‌های پایانی هر مرحله مستقر شده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر طی سه مرحله «محمد انصال»، دونده مراکشی رکورددار جهان و سریع‌ترین دونده بیابان‌های دنیا که رکوردش در گینس ثبت شده، همچنان پیشرو است.

جهانشاهی بیان کرد: فردا بخش طولانی مسیر در پیش است که پیش بینی می شود از نقطه شروع که حوض نادر می باشد، دوندگان مسیر 70 کیلومتری را در طول روز و بخشی از آن را در ساعاتی از شب پشت سر خواهند گذاشت.

ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم 13 تا 19 اردیبهشت در منطقه شهداد برگزار می‌شود و 35 دونده از 10 کشور جهان مسیر 260 کیلومتری این مسابقه را خواهند دوید.