ماراتن کویری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تمامی دوندگان شرکت کننده در ابرماراتن کویر ایران بعداز ظهر امروز وارد کویر شهداد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، “محمد جهانشاهی” با اعلام خبر فوق افزود: دوندگان ابرماراتن کویر ایران در بدو ورود به منطقه شهداد مورد استقبال مسئولان محلی و اهالی بومی این منطقه قرار گرفتند.

وی با اشاره به این‌که این دوندگان در ابتدای ورود به شهداد از اقامتگاه‌های بوم گردی و کاروانسرای شفیع آباد بازدید کردند، افزود: این ورزشکاران شب را در منطقه سپری می‌کنند .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر این‌که ابرماراتن کویر ایران راس ساعت 8 صبح روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه جاری از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد رسما آغاز می‌شود، افزود: در این ابرماراتن 35 دونده از ده کشور جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در روز نخست دوندگان 38 کیلومتر طی خواهند کرد تا به کمپ اقامتی خود در دل کویر برسند، تاکید کرد: در سایر روزها دوندگان بین 35 تا 45 کیلومتر و استثنا در یک روز 75 کیلومتر را خواهند دوید.

جهانشاهی با تاکید بر این‌که طول مسیر ابرماراتن کویر لوت 250 کیلومتر است، افزود: در این رقابت هیچ جایزه مادی در نظر گرفته نشده و دوندگان تنها سنجش استحکام بدنی، توانایی روحی و خاطره‌ای خوب از ایران را با خود به یادگار خواهند برد.

وی با اشاره به این‌که دوندگان در طول مدت برگزاری این ماراتن غذا نخواهند خورد، افزود: آنها در این مدت تنها آب مصرف می‌کنند.

جهانشاهی با اشاره به این‌که « با ما در گرمترین نقطه جهان بدوید» شعار اولترا ماراتن راه ابریشم ایران است، افزود: این در شرایطی است که پرونده کویر لوت برای ثبت در فهرست آثار طبیعی جهان بر روی میز یونسکو قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک بررسی نهایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود با برگزاری این ماراتن گردشگران بیشتری جذب استان‌های شرقی ایران شود، اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمان چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته است.