گردهمایی

نهمین گردهمایی راهنمایان سراسر کشور با گرامیداشت یاد «محمدعلی اینانلو»، فعال گردشگری و طبیعت ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، این مراسم رأس ساعت 9 و 57 دقیقه امروز (یکشنبه دوم اسفندماه) به نشانه انضباط راهنمایان آغاز شد. نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور که از سه روز پیش در شهر اصفهان رسما آغاز شد، شاهد حضور 552 راهنما از سراسر ایران بود که برخی از آن‌ها در کارگاه‌های علمی و عملی حضور داشتند تا با فراگیری آموزش‌های مربوط به راهنمایان برای برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان 2017 آماده شوند.

« محمدعلی طرفه»، معاون عمرانی استاندار اصفهان و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای این استان با ایجاد کارگروه تسهیل و ارائه خدمات سفر و کارگروه گردشگری که برای رفع مشکلات پروژه‌های در حال اجرا و متوقف شده استان صورت گرفته است، افزود: در کمیسیون ماده 5 نظام ساختمان استان اصفهان با تصویب بیش از 20 طرح گردشگری با تغییر کاربری و 20 هزار عرصه مناسب برای گردشگری امکان ساخت هتل را فراهم کرده است.

وی افزود: این مصوبات 30 درصد به ظرفیت اسکان اصفهان اضافه خواهد کرد.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان که به عنوان پایتخت صنایع‌دستی جهان و شهر خلاق یونسکو معرفی شده است از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران کشور یاد کرد و از آن‌ها خواست روی میراث ناملموس و جاذبه‌های روستاها بیشتر متمرکز شوند و آن‌ها را معرفی کنند تا از این طریق شاهد ورود بیشتر گردشگران به کشور باشیم.

در مراسم اختتامیه این دوره مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، رئیس مجمع گردشگری و دیگر مقامات این استان در کنار محمدکاظم خلدی‌نسب، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت و نماینده رئیس جمهور در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به همراه جمعی از راهنمایان سراسر کشور حضور داشتند که در پایان با اهدای لوح و قالیچه از راهنمایان برتر 26 استانی که عضو کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور هستند، تقدیر شد.

همچنین از عباس اعتماد، همکار «رومن گریسمن»، باستان‌شناس فرانسوی و زهرا حقیقت، بانوی احیاکننده دوباره عروسک‌های قدیمی و کارآفرین فعال در حوزه توانمندسازی بانوان روستایی به همراه امیر میری به خاطر طراحی فرش کنوانسیون جهانی راهنمایان 2017 و فرش سبز در حمایت از خرس قهوه‌ای فارس تقدیر شد.

همچنین سه مدرس دعوت شده از فدراسیون جهانی راهنمایان مورد تقدیر انجمن‌های صنفی راهنمایان قم، یزد و اصفهان قرار گرفتند.

«استیو مک الی»، یکی از این مدرسان پس از دریافت هدایای خود با ابراز علاقه‌مندی نسبت به ایران گفت: من دوباره به این کشور بازخواهم گشت.

در این مراسم همچنین یاد محمدعلی اینانلو فعال گردشگری و طبیعت ایران گرامی داشته شد که راهنمایان به احترام او یک دقیقه سکوت کردند.

این مراسم با اجرای شاهنامه‌خوانی نیز همراه بود که نوای مرغ سحر به صورت دسته‌جمعی خوانده شد.

تندیس گردهمایی راهنمایان سراسر کشور نیز از سوی انجمن صنفی استان خراسان رضوی (میزبان سال گذشته) به استان اصفهان میزبان امسال اهدا شد.

این گردهمایی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی راهنمایان در اصفهان برگزار شد.