گردشگری الکترونیکی

مدیر یک شرکت خدمات گردشگری معتقد است، گردشگری الکترونیکی در ایران با وجود وضعیت زیرساختی و بسترهای مورد نیاز، برای رسیدن به جایگاه مطلوب، دست‌کم زمانی 10 ساله نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سیدسام حسینی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات به رونق و توسعه صنعت گردشگری کشور کمک می‌کند، یادآور شد: درصد بالایی از گردشگران به رزرو و خرید اینترنتی علاقه دارند، بنابراین در عصر حاضر تلفیق فعالیت‌های سنتی گردشگری با فرصت‌های آنلاین یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی سپس با اشاره به اثر رفع تحریم‌ها بر صنعت گردشگری اظهار کرد: رونق صنعت گردشگری به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند. این صنعت می‌تواند سهم بالایی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص دهد، برای همین گردشگری کلیدی‌ترین صنعت در اقتصاد ایران به حساب می‌آید.

حسینی با بیان این که بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری برای توسعه هرچه بهتر این صنعت تمام تلاش خود را به کار گرفته است، افزود: تقاضای گردشگردان خارجی برای سفر به کشورمان افزایش یافته و آنها علاقه‌مند هستند از محیط‌های طبیعی و فرهنگی ایران بازدید کنند که می‌طلبد مدیران و مسؤولان گردشگری کشور در این بخش برنامه‌ریزی داشته باشند و ضعف‌ها را برطرف کنند، تا اکنون که تحریم‌ها درحال برطرف شدن هستند از این فرصت برای جذب گردشگر بتوان استفاده کرد.