گردشگری

در بازدید مستندسازان از جاذبه‌های شهر کاشان، بر تلاش و عزم شبکه مستند برای رونق گردشگری در ایران تاکید شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جمعی از مستندسازان و مدیران شبکه مستند جمعه، ۲۷ آذر طی سفری یک روزه به دعوت فرمانداری کاشان به این شهر سفر کردند.

امیر تاجیک مدیر شبکه، علیرضا نوروزی مدیر مالی و هنرمندانی چون محسن استادعلی، محمد کارت، بابک بهداد، مرتضی جذاب، ابوالفضل کریمی اصل، هادی آفریده، جمال اسکویی، مهدی اسدی، مژگان صیادی، صبا ندایی، عارف ندایی، مینا هاشمی، بهاره للهی، سعید رسولی، مهدی مولایی، نازنین پیرکاری، مهدی مولایی و… از جمله حاضران در این سفر بودند.

هنرمندان با حضور در شهر کاشان، ابتدا بر سر مزار شهدا حاضر شدند و در کنار دکتر حمیدرضا مومنیان معاون استاندار و فرمانداری ویژه کاشان و دو تن از معاونان وی به شهدا ادای احترام کردند.

همچنین بر سر مزار آیت الله یثربی از شاگردان امام خمینی(ره) و شهید تازه تفحص یافته کاظم‌زاده قصاب به قرایت فاتحه پرداختند.

همسفران سپس به سرای عامری ها رفتند و با بزرگترین خانه تاریخی کشور از نزدیک آشنا شدند.

در ادامه مدیر شبکه دیداری با مومنیان و مهندس ناصحی معاون گردشگری میراث فرهنگی کاشان داشت.

وی در سخنانی این سفر کوتاه را عاملی برای آشنایی مستندسازان خوب کشور با ظرفیت های کاشان دانست و گفت: با این سفر ایده‌های خوبی برای ساخت مستند درباره آداب و رسوم مردم کاشان، فرهنگ و سنن آنها، ابنیه تاریخی و… شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ماموریت رسانه ملی و شبکه مستند معرفی مناطق مختلف کشور است، افزود: گردشگری یکی از اولویت های ما در چند ماه اخیر بوده و تلاش می کنیم تولیدات با کیفیت و خوب برای مخاطبان ملی و بین المللی داشته باشیم. معاونت برون مرزی نیز برای پخش این آثار همکاری خوبی با ما دارد.

تاجیک مسوولیت مستندسازان را سنگین ارزیابی و اعلام کرد: همگی ما برای رونق گردشگری در ایران می کوشیم.

مدیر شبکه مستند تصریح کرد: ما دوست داریم و تلاش می‌کنیم جمع بیشتری از مستندسازان را برای بازدید از نقاط گردشگری کشور همراه خود داشته باشیم.

مومنیان در ادامه کاشان را دارای تاریخ غنی و در هر حوزه دارای افراد برجسته و شاخص دانست و گفت: ما به دنبال حوزه های فرهنگی و هنری کاشان هستیم و معتقدیم باید از ظواهر زیبا به عمق جریانات برویم. میخواهم از سطح معرفی شهر بگذریم و درباره تبدیل کاشان به شهری خلاق کار کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم فاصله ما با گذشته تاریخی مان بیشتر نشود. چرا که نازیدن به فرهنگ و هنر گذشته میتواند خطرناک باشد وقتی نمیدانیم اکنون چه در دست داریم.

معاون استاندار اصفهان ساخت مستند درباره کاشان را امری مهم دانست و ادامه داد: این امر ظرفیت مغفولی در حوزه هنر ایران است و ما تلاش میکنیم هر امکانی را که لازم باشد، فراهم کنیم. چرا که مشکل تاریخی ما عدم آشنایی و قهر مسئولان با رسانه است.

به کاشان نگاه ویژه داشته باشیم

وی در پایان گفت: تقاضای من این است که کاشان را فقط معماری و جلوه های زیبا نبینید بلکه باید به سمت عمق فرهنگ کاشان با نگاه ویژه برویم.

بازدید از مناطق تاریخی چون حمام فین، خانه طباطبایی ها و حمام سلطان امیراحمد از بخش های دیگر این سفر بود که تا بامداد شنبه ۲۸ آذر به طول انجامید.