بازارچه

سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی خیریه در بلغارستان و نمایش غذاهای متنوع سنتی ایرانی، صنایع دستی، کتب تاریخی، ادبی و گردشگری ایران حضور یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، این نمایشگاه که هر ساله با حضور نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف خارجی مقیم، موسسات بین المللی بلغارستان، در آستانه سال نو میلادی در صوفیه برگزار می‌شود، درآمد حاصل از فروش غذاهای سنتی، صنایع دستی و تولیدات کشورهای شرکت کننده برای کمک به قشر نیازمند در بلغارستان اختصاص داده می شود.

غرفه ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه مورد توجه و بازدید سفرا و دیپلماتهای کشورهای مختلف و تعدادی از نمایندگان و شخصیت‌ها در بلغارستان قرار گرفت.

جانشین رئیس جمهور  در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که جنبه خیریه داشته است ضمن تقدیر و تشکر از کشورهای شرکت کننده در آن گفت که چنین اقدام بشردوستانه موجب خوشحالی بسیاری از نیازمندان درآستانه سال نو میلادی می شود.

این جشنواره که توسط موسسه بین المللی دپیلماتیک بلغارستان و نمایشگاه بازار چه خیریه صوفیه هر ساله برگزار می شود. و در آن محصولات سنتی، سوغات و همچنین مواد غذاهای ملی با هدف کمک به نیازمندان بی سرپرستان، درماندگان و معلولان ارائه می شود. در این بازارچه بشر دوستانه، جمعی از سفارتخانه ها و نمایندگی های فرهنگی کشورهای مختلف مقیم بلغارستان حضور داشته اند.