طبیعت

نخستین همایش حفظ گوناگونی زیستی فرهنگی با همکاری خانه طبیعت گردی ایران و موسسه یاوران سرزمین آریا، ۲۳ آبان ماه در موزه ملت کاخ سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خانه طبیعت گردی ایران واقع در کاخ موزه سعدآباد به عنوان زیرمجموعه کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری با هدف ایجاد تعامل و همکاری با بخش خصوصی و فعالین این حوزه برنامه های متعددی را در دستور کار قرار دارد که مشارکت در برگزاری همایش حفظ گوناگونی زیستی فرهنگی در ماه جاری، نمونه ای از آن به شمار می آید.

همایش حفظ گوناگونی زیستی فرهنگی با رویکرد آموزش و یادگیری نظر به اهمیت حفاظت از تنوع زیستی همگام با زمان اجرایی «اهداف توسعه پایدار پس از ۲۰۱۵ الی ۲۰۳۰» سازمان ملل متحد و نیز ماده ۸ سری جی کنوانسیون تنوع زیستی یونسکو برگزار خواهد شد تا در پی آن اهدافی چون افزایش صلح و هماهنگی پایدارتر میان جوامع انسانی، زمین، گونه های جانوری و گیاهی تا تندرستی و سلامت روانی، بدنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق یابد.

در این رویداد «محمد علی فیاضی» مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، «محمد درویش» مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، «محمد هادی حیدرزاده» مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران و نیز مقامات عالی رتبه علمی کشور در حضور چهره های فعال این حوزه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

علاقه مندان شرکت در نخستین همایش حفظ گوناگونی زیستی فرهنگی  می توانند جهت کسب اطلاعات لازم به درگاه اینترنتی  www.coariya.org  مراجعه کنند.

کاخ موزه سعدآباد از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ روز شنبه، ۲۳ آبان میزبان شرکت کنندگان همایش است.