ابوالقاسم ایرجی

مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران اعلام کرد که قصد دارد تا این کانون را با اجرای برنامه هایی در جهت آموزش و فرهنگسازی، از حاشیه هایی که سالهای گذشته برایش ایجاد شده بود، دور کند.

ابوالقاسم ایرجی درباره اینکه کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران در سالهای گذشته به حیات خلوت سازمان میراث فرهنگی تبدیل شده بود و همواره برنامه ها و جشن هایی را برگزار می کرد که هیچ ارتباطی به فعالیت های این کانون نداشت، بنابراین میراث مدیران گذشته برای شما که اکنون مدیریت این کانون را بر عهده گرفته اید چیست، به خبرنگار مهر گفت: درست است که این کانون پرچالش بوده اما سعی کردیم آرامش را برقرار کنیم و به وظایف ذاتی خود بپردازیم این وظایف راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری‌، ایجاد نمایندگی‌ اطلاع‌رسانی گردشگری‌ در خارج از کشور، راه‌اندازی پرتال گردشگری با ۱۱ زبان،برپایی غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی‌،اجرای طرح حفاظت از جان کودکان با ایمنی راه‌ها‌، ایجاد کمپین مواظب دوچرخه‌سواران و موتورسواران باشید و توسعه زیرساخت با آغاز مطالعات برای ساخت کمپینگ و مجتمع‌های بین‌راهی است. بنابراین همه تلاشمان این بوده که وظایف کانون را اجرا کنیم و به کارهایی که کانون در آن  فعالیت نداشت وارد شویم.

ایرجی در پاسخ به این موضوع که چقدر سازمان میراث فرهنگی همانند سالهای گذشته برای اجرای برنامه هایش و یا برطرف کردن چالش های مالی به کانون اتومبیلرانی مراجعه می کند، گفت: تلاش شد برای اجرای برخی طرح‌ها از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کمک بگیریم، البته هنوز نه کمکی از آنها شده و نه آن‌ها از ما پولی گرفته‌اند. از سوی دیگر ما دنبال طرح‌هایی با توجیه اجتماعی هستیم.

ایرجی در پاسخ به این سوال که میزان بدهی‌های گذشته‌ این کانون به واسطه برنامه های غیر مرتبطی که برگزار کرده، چقدر بوده است، گفت: از زحمتی که همه مدیران گذشته کشیدند تشکر می‌کنم. ما باید از عملکرد خودمان دفاع کنیم. من آدم حاشیه ها نیستم قبلا هم هر کجا که کار کرده ام، فقط به عملکرد خودم توجه داشتم. مدیران پیشین باید خودشان باشند و از کارشان دفاع کنند من نمی توانم درباره آنها نظری بدهم.

ایرجی تصریح کرد: من سعی کردم در کانون حوزه‌ فرهنگ سازی و آموزش را  ارتقا بدهم ما به عنوان موسسه غیردولتی سعی کردیم در این مدت فعالیت‌های اجتماعی را تقویت کنیم و آموزش‌های مهارتی را به ویژه در بخش ایمنی جاده‌ها آغاز کنیم. اکنون نیز با فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و اتحادیه جهانی گردشگری ارتباطات قوی‌تری برقرار کردیم و در تلاشیم در شورای تاریخی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی یک کرسی جدید بدست آوریم.

وی افزود: فعالیت‌های جدیدی که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران درباره‌ ایمنی راه‌ها آغاز کرده و طرح‌های ارائه شده مورد حمایت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) قرار گرفته است، حتی در این شرایط تحریم برای طرح کاهش سوانح ناشی از خستگی و خواب آلودگی در رانندگی حمایت مالی هم شدیم. فعالیت در بخش رالی نیز مستمر است، البته گاهی ضعیف شده، دلیلش نیز این بود که پس از تاسیس فدراسیون اتومبیلرانی در ایران، ‌این مسوولیت به طور رسمی از کانون گرفته و اجرای رالی‌هایی که حدود ۶۰ سال با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بود به عهده این فدراسیون گذاشته شده بود.