ایران و کره

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از ایجاد پایگاه صنایع دستی ایران در دهکده‌ی ملت‌های کره‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، عبادرضا اسلامی که پیش‌تر از ایجاد پایگاه صنایع دستی ایران در شهر میلان ایتالیا تا تابستان امسال خبر داده بود، این‌بار از پیگیری‌ها برای ایجاد دومین پایگاه صنایع دستی ایران در کره‌جنوبی خبر داد و افزود: ایران قبلا در این دهکده که قطب مهم گردشگری کره‌جنوبی محسوب می‌شود، مثل تمام کشورهای دنیا برای معرفی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی غرفه‌ای داشت، اما مدتی بود فعالیت‌های بخش خصوصی ایرانی در این دهکده کمرنگ شده بود، برای همین تصمیم گرفته شد وضعیت این مکان را از طریق سفارتخانه‌ی ایران در سئول پیگیری کنیم تا آن را به پایگاهی برای عرضه و معرفی صنایع دستی و احتمالا غذاهای ایرانی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: نتیجه‌ این پیگیری‌ها بزودی مشخص می‌شود. البته اگر سئول این فرصت را به ایران بدهد حتما آن را سریع‌تر به نتیجه می‌رسانیم، چرا که این پروژه بعد از میلان در اولویت اصلی قرار دارد.

او در عین حال بیان کرد: اگر این پایگاه در اختیار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قرار بگیرد، علاقه داریم تغییراتی در دکوراسیون آن متناسب با ارزش‌ها و جذابیت‌های فرهنگی ایران داشته باشیم و برای اداره‌ی آن از صادرکنندگان خوشنام صنایع دستی بهره ببریم.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین وارد رایزنی با یک ایرانی مقیم در پاریس برای ایجاد فروشگاه صنایع دستی شده است. معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی بارها به این موضوع اشاره کرده بود که ایران در یک دهه اخیر بسیاری از پایگاه‌های مهم و فروشگاه‌های صنایع دستی خود را در خارج از کشور از دست داده و بسیاری از کشورها از این غفلت برای تثبیت موقعیت صنایع دستی خود بهره برده‌اند.