مناجات خوانی

همزمان با افتتاحیه همایش نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی برنامه مناجات خوانی محمد صادق اسحاقی در موزه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش و نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی که ۲۹ اردیبهشت در موزه ملی ایران گشایش یافت روز سه شنبه ۱۲ خرداد به کار خود پایان می دهد.

محمد صادق اسحاقی در مراسم اختتامیه این همایش و نمایشگاه مناجات ها و نیایش هایی از خواجه عبدالله انصاری، سعدی و نظامی گنجوی در گوشه هایی از آواز دشتی اجرا می کند.

اسحاقی پیش از این نیز در موزه ملک برنامه مناجات خوانی اجرا کرده و برنامه آینده وی به زودی در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

وی در زمینه موسیقی و آواز ایرانی فعالیت میکند و  گروه هنر و موسیقی نای را در سال ۱۳۸۶ تشکیل داده و تاکنون اجراهای متعددی در داخل و خارج کشور از جمله دانمارک، سوئد، آلمان، ترکیه، اردن، ارمنستان و گرجستان داشته است.

موسیقی آوازی بخشی از میراث فرهنگی ناملموس ایران است که نیایش و مناجات خوانی را نیز در بر می گیرد.

اسحاقی هم اکنون در حال بازسازی و بازخوانی مناجات های قدیمی است که بخش نخست این کار پژوهشی – عملی در حوزه موسیقی آوازی را با همکاری پدر خود که از مناجات خوان های پیشکسوت و سرشناس استان یزد می باشد به زودی در قالب یک محصول فرهنگی به علاقه مندان ارایه خواهد داد.

مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه نماز در آیینه میراث فرهنگی و برنامه مناجات خوانی اسحاقی صبح روز سه شنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۰ در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار می شود.