مراسم

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: تعداد دفاتر نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج کشور تا پایان سال دو برابر می‌شود.

در حال حاضر ایران برای ایجاد 9 دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در کشورهای ژاپن، مالزی، سوئیس، عمان، اسپانیا، چین و سنگاپور گواهی‌نامه صادر کرده است، اکنون عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: این تعداد قطعا تا پایان سال به 20 دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری افزایش می‌یابد، چرا که درخواست‌های زیادی از سوی ایرانیان مقیم خارج از کشور به این منظور دریافت شده است. بر همین اساس دفاتر اطلاع‌رسانی خوبی را می‌توان ایجاد کرد که رایزنی‌ها برای آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ما برای راه‌اندازی این دفاتر در کشورهای خارجی شرط‌هایی داریم که داشتن دفتر و امکانات در خارج از کشور از آن جمله است. وقتی درخواست‌ها و شرایط متقاضیان بررسی شد، مجوزهای لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کانون نیز برای آن‌ها صادر می‌شود.

اسلامی درباره نحوه انتخاب کشورهایی که این دفاتر در آنجا راه‌اندازی می‌شود، توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قبلا مطالعاتی روی بازارهای هدف داشته و آن‌ها را دسته‌بندی کرده است که ماموریت کانون برای راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری دقیقا مطابق با همان سیاست است.

او با اطمینان به نقش موثر این نمایندگی‌های گردشگری برای شناسایی و تعیین بازارهای هدف مناسب، اظهار کرد: این نمایندگی‌ها به دلیل آشنایی و تعاملات بین‌المللی که دارند می‌توانند اطلاعات مفیدتری را در اختیار ما قرار دهند تا سیاستگذاری‌های گردشگری را اصولی‌تر انجام دهیم و نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری بهتری را انتخاب کنیم.

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره‌ی توجیه نبودن برخی از نمایندگی‌های گردشگری درباره ماموریت‌شان، گفت: سه ماه قبل از صدور گواهی‌نامه‌ها به 9 دفتر نمایندگی گردشگری در خارج از کشور اهداف، برنامه‌های پشتیبانی و انتظارات را مشخص کردیم، ولی ظاهرا تعدادی از این نمایندگی‌ها وقتی در جلسه تهران شرکت کردند نشان دادند هنوز توجیه نشده‌اند. بنابراین نشست‌های توجیهی دیگری می‌گذاریم تا محورها درست مشخص شود و به نتیجه‌ی مورد نظر دست یابیم.