میراث فرهنگی

سازمان میراث فرهنگی مجاز شد برای انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه همکاری دو جانبه برای استرداد، جلوگیری از ورود و انتقال غیر قانونی اموال تاریخی بین ایران و ترکیه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصویب هیئت وزیران، سازمان میراث فرهنگی مجاز شد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری دو جانبه برای استرداد، جلوگیری از ورود، صدور و انتقال غیر قانونی اموال فرهنگی – تاریخی بین دولت ایران و ترکیه اقدام کند.

متن مصوبه هیئت وزیران بدین شرح است:

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور (امور توافق های بین المللی) و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری دو جانبه برای استرداد، جلوگیری از ورود، صدور و انتقال غیر قانونی اموال فرهنگی – تاریخی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در چارچوب متن نمونه (موضوع نامه های شماره ۷۲۴۶۶ مورخ ۲۱/۵/۱۳۸۵ و شماره ۵۶۷۷۴ مورخ ۱۳/۴/۱۳۸۶ معاونت حقوقی رییس جمهور) ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۱۷/۱/۱۳۹۴ برای اجرا به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امورخارجه ابلاغ کرد.