توافق‌نامه

سند اجرایی توافق‌نامه فرهنگی تحت عنوان “برنامه اجرایی همکاری در حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، آموزش عالی و تحقیقاتی میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا” در رم به امضا رسید.

به گزارش ایسنا در رم، امضای این برنامه اجرایی با حضور «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «داریو فرانچسکینی»، وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا صورت گرفت.

پس از امضای این توافق‌نامه، وزیر فرهنگ ایتالیا با ابراز خرسندی از امضای این توافق‌نامه گفت: امضای این سند، همکاری فرهنگی بین دو کشور که قدمتی چند هزار ساله دارند را بیش از پیش توسعه می‌دهد.

وی افزود: میراث فرهنگی و آثار باستانی صرفاً متعلق به یک کشور نیست و در این سند بر حفظ و مراقبت از میراث فرهنگی بشریت نیز تاکید شده است.

علی جنتی نیز امضای این توافق‌نامه را در راستای همکاری در حوزه فرهنگ و هنر، آموزش و پرورش، آموزش عالی، رادیو و تلویزیون، تولیدات سینمایی و رسانه‌های گروهی، ورزش و توریسم دانست.

سند اجرایی توافق‌نامه فرهنگی میان دو کشور با امضای «جهانبخش مظفری»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و «آندره‌ آمِلونی»، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و بین‌المللی وزارت‌خارجه ایتالیا رسید.