ایران

شهردار شهر سگراته در شمال ایتالیا با ابتکار عملی جدید همشهری های خود را برای سفر به ایران ترغیب کرد.

 آدریانو الساندرینی با برپایی مراسم شب ایرانی درفرهنگسرای این شهر،جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران را درجهان بی نظیر توصیف کرد.

شهردار سگراته به خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا گفت: قصد من از این ابتکار عمل معرفی جاذبه های فوق العاده دیدنی و زیبای ایران است که تاریخ چندهزار ساله دارد و سابقه فرهنگ آن از ایتالیا هم بیشتراست.

سیدمحمد جوزی، سرکنسول ایران درمیلان نیز با اشاره به علاقه ایتالیایی به فرهنگ و تاریخ ایران گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 9 هزار روادید برای گردشگران و تجار ایتالیایی صادر کرده است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال این رقم از 10 هزار روادید نیز فراتر برود.

نشریه توریستی مریدیاتی با اختصاص همه صفحات خود به معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورمان، نوشت: ایران در سال 2014 میلادی در فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان قرار گرفت.

تعدادی از مدیران آژانس های مسافرتی و تورگردانان ایتالیایی حاضر در مراسم شب ایران، سال 2015 را نیز سال پررونقی برای سفر به ایران پیش بینی کردند.

خانم کریستینا فارئری، مدیر آژانس مسافرتی آدینه تراول ایتالیا گفت: آژانس ما در یک سال گذشته نزدیک به 1500 گردشگر ایتالیایی را به ایران فرستاد. سال 2014 میلادی برای ما در ارتباط با ایران یک سال عالی بود و پیش بینی می کنیم که سال 2015 نیز یه نتایج مشابهی برسیم».