کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی از مردم مالزی خواست تا ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا از مالزی، مجید صفار که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) سخن می‌گفت، اظهار کرد: مالزیایی‌ها باید تشویق شوند که ایران را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنند تا مهمان نوازی و دوستی مردم ایران را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: بر عکس برداشت منفی موجود از سوی رسانه‌های غربی، ایران با سابقه هفت هزار ساله تاریخی در واقع کشوری امن بوده و مکان‌ها و سایت‌های بسیاری برای بازدید از سوی گردشگران خارجی دارد.

وی افزود: اگر شما از شهری کوچک یا روستایی در ایران بازدید کنید، مردم چه با شماآشنا باشند یا نه، شما را به راحتی به منزل خود برای صرف نهار یا شام دعوت می‌کنند. من نمی‌دانم این موضوع در کشورهای دیگر هم صادق است یا نه، ولی گردشگران پس از دیدار از ایران معمولا می‌گویند به هیچ وجه فکر نمی‌کردند این کشور را آن گونه که دیده‌اند، ببینند.

کاردار موقت ایران در مالزی با بیان اینکه تعداد گردشگران مالزیایی که سالیانه از ایران دیدار می‌کنند در مقایسه با 70 تا 80 هزار گردشگر ایرانی که در سال 2013 به مالزی سفر کرده‌اند اندک بوده، خواستار اصلاح این روند شد و گفت: لازم است آمار مربوطه متعادل شود تا درک و تفاهم عمیق‌تری بین مردم دو کشور بوجود آمده و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و مالزی با توجه به این که هر دو کشور دارای هویت اسلامی و آسیایی هستند، از روابط بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توان از این عوامل برای تعمیق روابط بین دو ملت استفاده نمود.

صفار همچنین اشاره کرد که حضور حدود 40 تا 50 هزار ایرانی که بیشتر آنها تاجر و دانشجوی دانشگاه هستند نیز می‌تواند در بسط روابط دوستانه بین دو کشور اسلامی موثر باشد.