سلطانی فر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی، انتخاب ایران برای میزبانی کنوانسیون گردشگری در سال ۲۰۱۷ را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام تبریک سلطانی فر به روسای تشکلهای راهنمایان گردشگری کشور به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روسای محترم تشکلهای راهنمایان گردشگران کشور

خبر کسب میزبانی ایران برای کنوانسیون راهنمایان گردشگری سال ۲۰۱۷ موجب مسرت و خوشحالی همه علاقمندان توسعه و آبادانی و رونق کشور عزیزمان شد.

بدون شک این موفقیت که حاصل تلاش مجدانه جوانان عزیز ایران و فعالیت شبانه روزی و پشتکار تشکل های صنفی راهنمایان گردشگری ایران به ویژه ابتکارهای تیم ۸ نفره اعزامی به اجلاس اخیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در پراگ بود باعث مباهات و غرور هر شهروند ایرانی بوده و خواهد بود.

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری همان طور که در مراحل مختلف این تلاش و فعالیت ملی پشتیبان وهمراه آن عزیزان بوده است از این به بعد نیز حمایت های مادی و معنوی خود را برای برگزاری آبرومندانه و شایسته این اجلاس مهم دریغ نخواهد کرد.

پیشنهاد میزبانی ایران به این اجلاس با پشتوانه فرهنگ غنی ایران اسلامی صورت گرفته و این امر می تواند چهره واقعی ایران را نزد جهانیان تبیین و روشن نماید. واقعیت این است که در فضای ایران هراسی که رسانه های وابسته به بلوک های ثروت و قدرت در دنیا برای افکار عمومی جهان ترسیم کرده اند، چهره نورانی و زلال مردم و فرهنگ ایرانی اسلامی ما تحریف شده است. حضور گردشگران دنیا در ایران که در دوره استقرار دولت تدبیر و امید رونق چشمگیری پیدا کرده است یکی از راه‌های مقابله با این تحریف تصویر عمومی و واقعی ایران نزد مردم دنیا است. حضوری که می‌تواند تصویری بدون واسطه و درکی واقعی از واقعیت های ایران به دنیا ارایه دهد.

رونق گردشگری در ایران می تواند یکی از راه های جایگزین درآمدهای نفتی در کشور تلقی شود و اقداماتی از قبیل تلاش برای جلب توجه دنیا به ایران و میزبانی اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری تاثیر محسوسی بر تحقق این آرمان خواهد داشت.