خبرگزاری مهر

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌­های صنفی راهنمایان گردشگری به تمامی دست‌اندرکاران گردشگری کشور موفقیت ایران برای میزبانی هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پیام تبریک که به قلم آرش نورآقایی نوشته شده، آمده است: هنگامی­که در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۸۶، روز جهانی راهنمایان گردشگری در ایران مورد توجه قرار گرفت، شاید هیچ کس به این موضوع نمی­‌اندیشید که ۱۰ سال بعد راهنمایان گردشگری دنیا تصمیم بگیرند به ایران سفر کنند. حالا این اتفاق افتاده است.

انسجام راهنمایان گردشگری ایران با پیوستن به انجمن­های صنفی تشکیل شده در استان­­ها و شهرها مختلف کشور و “جامعه راهنمایان ایران­گردی و ­جهان­گردی”، پیوستن ایران به “فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری”WFTGA ، برگزاری هفت دوره پی در پی گردهمایی راهنمایان گردشگری در تهران و استان­های مختلف، تشکیل “کانون سراسری انجمن­های صنفی راهنمایان گردشگری کشور”، برگزاری دوره­‌های آموزشی زیر نظر WFTGA، دعوت از رییس فدراسیون جهانی برای حضور در هفتمین گردهمایی، حمایت بخش­های خصوصی و دولتی از راهنمایان گردشگری، و نهایتا حضور ایران در “شانزدهمین کنوانسیون فدراسیون جهانی”، نهایتا منجر به میزبانی ایران برای برگزاری هفدهمین کنوانسیون در سال ۲۰۱۷، همزمان با دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران شد.

من این موفقیت را به همه راهنمایان گردشگری کشور، تمامی دست­اندرکاران این صنعت و مدیران بخش­های خصوصی و دولتی که توجه و لطفشان شامل حال ما بود، تبریک و تهنیت عرض می­‌کنم.

امیدوارم چنین موفقیت­های انگیزه­ای باشد برای توجه بیشتر مردم و مسوولین به موضوع گردشگری و ایجاد عزم ملی برای رونق آن.