گردشگری ایران

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: تحریم ها علیه ایران در سال های اخیر باعث شده تا نتوانیم جاذبه های گردشگری ایران را در شبکه های خارجی تبلیغ کنیم.

سید محمد کاظم خلدی نسب به خبرنگار مهر گفت: بحث بازاریابی و تبلیغات پیچیده است و تخصص خاص خود را لازم دارد یکسال پیش جلساتی با دانشجویان و اساتید داشتیم تا طرح و ایده جدیدی مطرح کنند یکی از بحث‌ها راه اندازی وبلاگ‌ها بود چون رویکرد خوبی است و نسل جوان با آن آشناست.

وی افزود: این مسائل را در بخش IT بررسی می کنیم تا برنامه‌ها انسجام داشته باشد در بخش تبلیغات یکی از راهکارها برگزاری تورهای آشناسازی است آن هم به صورت دعوت از سفرنامه نویسان و اصحاب رسانه که در زمینه تخصصی گردشگری مطلب می نویسند تا به حال چند گروه آمده اند مثل گروه آلمانی که مطالبشان در سایت ها پخش شد و در نظر داریم باز هم گروهی از آلمان، سوئیس و چین نیز دعوت کنیم پیش بینی سفر این گروه در زمان برگزاری نمایشگاه یعنی ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه است این گروه در روز افتتامیه در نمایشگاه حضور پیدا می کنند نگاهمان این است که جاذبه های گردشگری جدیدی را معرفی کنیم از روش های جدید و ایده ها برای تبلیغات استقبال می کنیم.

وی افزود: تورهای آشناسازی آلمانی گزارش تهیه و در شبکه‌ها پخش کرده‌اند در سال های گذشته تبلیغ ایران در شبکه‌های خارجی انجام می شد. ولی تحریم‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا نتوانیم ایران را در شبکه‌های خارجی تبلیغ کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اعلام آمادگی از سوی شبکه‌ها و رسانه‌های اروپایی برای تبلیغات جاذبه های ایران و یا دادن ایده انجام می‌شود و پیشنهاد هم می‌کنند منتها هزینه‌های زیادی را می‌گیرند. تبلیغات بحث کلانی است که باید با بودجه‌های کلان به سراغ آن برویم این توضیحات را برای بستن برنامه‌های سال ۹۴ به مجلس و هیات دولت ارائه دادیم و قولی که رئیس مجلس دادند مبنی بر توجه ویژه به این موضوع ما را امیدوار کرده است در این سال دست ما باز باشد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گفت: برنامه به صورت گسترده، تخصصی و با موضوعات متنوع وجود دارد. یکی از برنامه‌ها معرفی ظرفیت‌های توریسم است اما الان از نظر اعتبارات بودجه تخصیص یافته ما با بسیار کم است. ما می‌توانیم بودجه و اعتبارات کلان داشته باشیم در جریان سفر به فیلیپین با مسئول یکی از نشریات صحبت کردم آنها گفتند استقبال می‌کنند ولی بودجه ما بسیار کم است و نمی‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.