bali-tours

بالی در 9 ماهه نخست امسال مقصد نخست گردشگران کشورهای عضو پیمان آ.سه‌.آن بوده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، آمارهای منتشر شده از سوی وزارت گردشگری اندونزی نشان می‌دهد، جزیره‌ زیبای بالی، مقصد نخست گردشگران اندونزی در 9 ماهه نخست امسال مقصد نخست گردشگری کشورهای عضو پیمان آ.سه‌.آن بوده است. تور اندونزی

به گزارش جاکارتا پست‌، بالی در 9 ماهه اول 2013 میزبان حدود 320 هزار گردشگر از 9 کشور دیگر عضو پیمان آ.سه‌.آن بود که از رشد 12 درصدی نیست به زمان مشابه در سال 2012 حکایت دارد.

سازمان آ.سه‌.آن شامل 10 کشور اندونزی، سنگاپور، مالزی‌، برونئی،‌ تایلند‌، کامبوج‌، میانمار‌، ویتنام و فیلیپین بوده اتباع آن برای سفر به کشور دیگر به عنوان گردشگری نیازی به ویزا ندارند و قرار است از سال 2015 نیز کشورهای عضو این پیمان در راستای توسعه صنعت گردشگری ویزای کار مشترک صادر کنند.

در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی توسعه صنعت گردشگری در کشورهای عضو آ.سه‌.آن کمبود نیروی کار حرفه‌ای در مقاطع خاص زمانی است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح صدور ویزای کار مشترک این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شود.

بر اساس آمار ارائه شده، حدود 9 میلیون نفر از نیروی کار کشورهای عضو پیمان آ.سه‌.آن در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند و حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها نیز به درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری اختصاص یافته است.