بحران سیاسی

بحران سیاسی در تایلند که در هفته‌های گذشته به اوج خود رسید، صنعت گردشگری اندونزی را رونق داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی که به دلیل تداوم بحران سیاسی در تایلند با کودتای ارتش روند نزولی گردشگران این کشور همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این کودتا برای صنعت گردشگری اندونزی بسیار مفید بوده است.

به گزارش شین‌هوا، براساس اعلام اداره گردشگری اندونزی در چهار ماه نخست سال جاری میلادی تعداد گردشگران اندونزی در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 حدود 9 درصد رشد داشته که در این میان رشد گردشگران جزیره زیبای «بالی»، مقصد نخست گردشگری اندونزی چشمگیر بوده است.

در همین زمان تعداد گردشگران تایلند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 حدود 5 درصد کاهش داشت و به حدود 7 میلیون نفر رسید که تداوم این روند می‌تواند حدود یک میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد کند.

البته اعتراضات ماه‌های اخیر در تایلند تأثیرات متفاوتی را روی گردشگران کشورهای مختلف برای سفر به این کشور گذاشته است. بیشتر گردشگران آسیایی از سفر به تایلند منصرف شده‌اند. از سوی دیگر گردشگران اروپایی و به‌ویژه گردشگران انگلیسی حاضر به لغو سفر خود به تایلند نشده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که با ادامه روند فعلی بحران سیاسی در تایلند در ماه‌های آتی و بویژه در فصل تابستان که فصل پر گردشگر این کشور است، گردشگری اندونزی سالی رویایی را تجربه کرده و تایلند در بهترین حالت میزبان 22 میلیون گردشگر باشد که رکورد سال 2012 این کشور محسوب می‌شود.

تایلند در سال 2013 میزبان بیش از 26 میلیون گردشگر بود و تا قبل از بحران سیاسی اخیر نیز پیش‌بینی می‌شد در سال 2014 میزبان 28 میلیون گردشگر باشد. در حال حاضر در حدود 2 میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری تایلند به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت شش درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.