indonاندونزی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی سال‌های اخیر صنعت گردشگری اندونزی در مسیر رشد قرار داشته، یکی از مسؤولان صنعت گردشگری این کشور از میزبانی اندونزی از بیش از دو میلیون گردشگر در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش جاکارتا پست، شهرهای مختلف اندونزی بویژه دو شهر زیبای «بالی» و «جاکارتا» در سه ماهه نخست سال جاری میلادی میزبان دو میلیون 300 هزار گردشگر بوده‌اند که با این حساب پیش‌بینی کارشناسان از میزبانی این کشور از 9 میلیون گردشگر در سال 2013 تحقق خواهد یافت.

اندونزی در سال گذشته میلادی نیز عملکرد خوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری داشت که در قالب آن 728 میلیون دلار در صنعت گردشگری این کشور سرمایه‌گذاری شده که در این میان 86 میلیون دلار آن توسط سرمایه‌گذاران داخلی انجام شده است.

سال 2012 سال خوبی برای صنعت گردشگری اندونزی بود و تعداد گردشگران این کشور به ویژه گردشگران ثروتمند رشد چشمگیری یافت که کارشناسان علل اصلی آن را راه‌اندازی تورهای ویژه بازدید از مناطق مختلف این کشور با استفاده از کشتی‌های تفریحی لوکس، برقراری پروازهای مستقیم از شهرهای مختلف اروپا و آسیا به مقاصد گردشگری این کشور و توسعه گردشگری گلف و گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی از جمله قایق سواری و غواصی می‌دانند.

اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی بوده که مقصد بیشتر آنها جزیره زیبای بالی است.

اندونزی بدلیل آب‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد.