هند

تعداد گردشگران ورودی به هند در سال 2014 میلادی با افزایش 10 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کشور هند ظاهرا توانسته به مشکل امنیت گردشگران زن چیره شود و از این طریق میزان گردشگران خود را در سال 2014 در مقایسه با سال قبل 10 درصد بهبود داده است.

نکته حائز اهمیت آن است که بخش قابل ملاحظه‌ای از رشد گردشگری کشور هند در فاصله میان ماه می و اکتبر روی داده که ماه‌های اوج ورود گردشگران به این کشور پهناور محسوب نمی‌شود.

ماه اوت حاکی از بیشترین افزایش در تعداد گردشگران ورودی به هند است، به گونه‌ای که در مقایسه با آمار همین ماه در سال 2013 با افزایش 16.9 درصدی رو به رو بوده است.

پس از ماجرای تجاوز به یک گردشگر در سال 2012،‌ صنعت گردشگری هند با افت قابل ملاحظه‌ای رو به رو شد و بسیاری از توریست‌ها به ویژه بانوان نسبت به سفر به این کشور تردید داشتند و در نتیجه آن تعداد گردشگران خارجی وارد شده به هند در سال 2013 حدود 35 درصد کاهش یافت.

پنج منطقه کشور هند که میزبان بیشترین بازدید در سال 2013 بودند شامل ماهاراشترا (4.6 میلیون نفر)،‌ «تامیل ندو» (2.3 میلیون نفر)، «اوتار پراوش» (2 میلیون نفر) و «راجاستان» (1.44 میلیون نفر) بودند، اما با این وجود هند هم اکنون در مکان چهل و یکم جهان از لحاظ تعداد گردشگران خارجی است و در مقایسه با کشورهای آسیای جنوبی چون تایلند،‌ هنگ‌کنگ و سنگاپور جایگاه پایین‌تری دارد.

هم‌اکنون هندی‌ برای گردشگران 43 کشور به محض ورود برای مدت 30 روز ویزا صادر می‌کنند و اخیرا محدودیت وقفه زمانی 2 ماهه میان سفر گردشگران خارجی به این کشور رفع شده است.