«تاج محل»

کاهش 10 درصدی تعداد گردشگران «تاج محل»، مسئولین هند را به فکر راه حلی برای کاهش مزاحمت‌های متکدیان انداخت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، طبق گزارشات اخیر تعداد گردشگرانی که از «تاج محل» مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشور هند دیدن می‌کنند، 10 درصد کاهش داشته است. مسئولین هندی مزاحمت‌های متکدیان را یکی از علل اصلی این موضوع دانسته و قانونی را برای نزدیک شدن این افراد به گردشگران وضع کرده‌اند.

بر اساس قانون جدیدی که مقامات صنعت گردشگری هند تصویب کرده‌اند‌، بلیط‌فروشان و گدایان حق ندارند هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با گردشگران داشته باشند. این مقررات به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای مسافران وضع شده، چرا که اخیرا آمار تعرضات جنسی به گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.

گفته می‌شود تعداد بازدیدکنندگانی که از ناامنی «تاج محل» در فضاهای مجازی و یا مراجع قانونی اعتراض خود را اعلام کرده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر گردشگری هند با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: به مشکلاتی که توریست‌ها به ویژه‌ خانم‌ها با آن‌ مواجه هستند، واقفم. طبق قانون جدیدی که وضع شده‌، ایجاد مزاحمت و ترساندن گردشگران جرم محسوب می‌شود.

به گزارش دیلی میل‌، افزایش آمار جرم و جنایت علیه زنان در هند و بازتاب رسانه‌ای آن‌، از جمله تجاوز به دانشجوی دختری 23 ساله در یک اتوبوس که به قتل وی در دسامبر 2012 منجر شد، مهم‌ترین عامل بی‌میلی گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از جاذبه‌های این کشور به حساب می‌آید.