هند

دولت هند اعلام کرد به زودی استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای برای گردشگران خارجی آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، هند با طبیعت بکرش یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجوست، به همین علت دولت این کشور در صدد است به منظور تسهیل گردشگران خارجی، قانون منع استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای را بر‌دارد.

این بدین معناست که گردشگرانی که برای دیدن مناظر وحشی شمال‌شرق هند و یا اسکی در قله‌های مرتفع هیمالیا به این کشور سفر می‌کنند، در موارد ضروری و در صورت نبود هیچ‌گونه وسیله ارتباطی می‌توانند از خطوط ماهواره‌ای برای ارتباطی بهره گیرند.

این موضوع اخیرا در جلسه‌ای بین وزرای گردشگری و داخلی هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر استفاده از خدمات تلفن ماهواره‌ای «تورایا» به دلایل امنیتی در این کشور آسیایی ممنوع است. این قانون منع‌کننده از زمانی وضع شد که سرویس‌های جاسوسی هند دریافتند ردیابی این نوع خط‌ها بسیار دشوار است.

تصمیم جدید دولت هند بازخوردی از افزایش آمار کشته‌ها در جریان تصادفات و یا شرایط خطرناک بر اثر نبود وسایل ارتباطی است.

به گفته‌ مسوول انجمن تورهای طبیعت‌گردی هند‌، حدود 80 درصد سفرهایی که در این حوزه صورت می‌گیرد در دل طبیعت وحشی است که هیچ تماسی در آن میسر نمی‌شود. در برخی موارد خطرناک همچون ارتفاع‌زدگی، رخدادهای ناگهان و تصادفات، عدم توانایی در برقراری ارتباط موجب مرگ گردشگران می‌شود.