هند

هند در روزهای آتی میزبان میلیون‌ها گردشگر مذهبی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس بررسی‌های کارشناسان امسال نیز رود «گنگ» در هند میزبانی از میلیون‌ها گردشگر مذهبی هندو را تجربه می‌کند که با سفرر به مناطق مختلف این کشور گناهانشان را در آب این رود می‌شویند تا روحشان از آلودگیها پاک شود.

به گزارش شین‌هوا، رود گنگ در هند که بزرگ‌ترین رود شبه‌قاره هند بوده و از رشته کوه هیمالیا سرچشمه می‌گیرد، حدود 2500 کیلومتر طول داشته و به عنوان یک رود مقدس هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر مذهبی هندو است که برای انجام یک نوع مراسم مذهبی خاص راهی هند می‌شوند.

براساس گزارش‌ها بیشتر این گردشگران از هند مابقی از هندوهای کشور همسایه هند هستند، که همواره حضور چند هفته‌ای آن‌ها در ده‌ها شهرهایی که در مسیر گنگ قرار داشته و معابد بسیاری نیز در آنها واقع شده است، منافع اقتصادی سرشاری برای اقتصاد هند به همراه دارد.

البته هند در دیگر بخش‌های گردشگری مذهبی نیز بسیار فعال بوده که در این راستا از ژانویه 2012 اجرای طرحی آغاز شده که در قالب آن گردشگران با استفاده از یک قطار قدیمی با واگن‌های لوکس به مناطقی از این کشور که آثار تاریخی شاخص بوداییان در آنها واقع شده‌، سفر می‌کنند.

هند در رده‌بندی مقاصد برتر گردشگری جهان در رتبه 41 با میزبانی از 7 میلیون گردشگر در سال 2013 قرار داشته و از نظر کسب درآمد از این صنعت نیز در رتبه 16 جهانی قرار دارد، با این وجود به طور میانگین هر گردشگر در هند 2600 دلار هزینه می‌کند. در این شرایط دولت هند قصد دارد درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را تا سال 2015 به 26 میلیارد دلار در سال برساند. دولت هند همچنین قصد دارد با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، در سال 2020 به مقصد ‌50 میلیون گردشگر تبدیل شود.