india

دولت هند قصد دارد بلندترین بنای آجری جهان را به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بلندترین بنای آجری جهان مناره‌ای آجری به نام «قطب منار» است که در شهر دهلی‌نو، پایتخت هند واقع شده است.

به گزارش برناما، عملیات ساخت این مناره که نزدیک به 73 متر دارد ارتفاع دارد، در سال 1199 آغاز شد وحدود دو قرن به طول انجامید. «قطب منار» که در سال 1993 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید، طی قرن‌ها بارها آسیب دیده و بازسازی شده و یک اثر تاریخی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

قطب منار که در نزدیکی ایستگاه مترو دهلی‌نو واقع شده است، یکی از اولین و برجسته‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی – هندو بوده و شامل پنج طبقه است. البته در گذشته امکان بازدید از داخل این مناره برای گردشگران وجود داشت، اما پس از چند مورد خودکشی درهای آن به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

هند در سال 2013 میزبان حدود 8 میلیون گردشگر بود که نزدیک به 23 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرد. در این شرایط دولت هند قصد دارد درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را تا سال 2015 به 26 میلیارد دلار در سال برساند. دولت هند همچنین قصد دارد با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، در سال 2020 به مقصد ‌50 میلیون گردشگر تبدیل شود.