keshmir

براساس تحقیقی که توسط شبکه‌ تلویزیونی بی‌بی‌سی انجام شده، کشمیر هند مقصد دوم گردشگری انگلیسی‌ها است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس تحقیقی که توسط بخش سفر و سرگرمی شبکه‌ بی‌بی‌سی انجام شده، منطقه‌ی زیبای کشمیر هند دومین مقصد برتر گردشگران انگلیسی در سال 2012 بوده است.

به گزارش هندو، کشمیر هند همچنین در سال 2012 رشد چشمگیر گردشگران انگلیسی‌اش را تجربه کرده که کارشناسان علت اصلی این امر را وجود مراکز اقامتی ارزان، آثار تاریخی ارزشمند، جنگل‌های زیبا و دریاچه‌های پرآب اطراف کوه‌های هیمالیا می‌دانند که برای گردشگران جاذبه‌ی زیادی دارد.

این منطقه در سال 2012 میزبان یک میلیون و 600 هزار گردشگر بود که یک رکورد تاریخی در جذب گردشگر محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته خشونت‌های مرگبار گردشگران را از کشمیر هند فراری داد، اما اکنون با کاهش چشمگیر خشونت‌ها افرادی که در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری این منطقه مثل هتل‌ها، رستوران‌ها و قایق‌های مسافرتی مشغول بکارند، آینده این صنعت را در سال جاری میلادی را روشن می‌بینند.

بیشتر گردشگران کشمیر هند از کشورهای اروپایی بوده و بیشتر آنها در فصل زمستان منطقه‌ی کوهستانی هیماچال و پیست‌های اسکی مناطق زیبای «گولمارگ»، «خیلانمارگ» و «کنگدری» را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.