taj

اعمال غیراخلاقی در هند، کاهش 25 درصدی گردشگران این کشور را در پی داشته است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که دولت هند قصد دارد با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هند را به مقصد ‌50 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کند، اعمال منافی عفت اخیر در این کشور، کاهش 25 درصدی گردشگران را درپی داشته است.

به گزارش گاردین، گسترش اعمال منافی عفت در هند که در آخرین مورد آن یک زن گردشگر سوئیسی که به همراه همسرش در سفری دوره‌ای در ایالت «مادیا پرادش» مورد تجاوز هشت مرد قرار گرفت و اموالشان به سرقت رفت، کاهش 25 درصدی گردشگران این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را در پی داشته است.

در این شرایط سفر گردشگران و به ویژه گردشگران زن به هند کاهش چشمگیری یافته و آنها ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در تایلند و مالزی سپری کنند.

هند که صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آن محسوب می‌شود، در سال 2012 با میزبانی از شش میلیون و 600 هزار گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن رشد 22 درصدی درآمدهایش از گردشگری را تجربه کرد که حدود 17 میلیارد دلار برای صنعت گردشگری این کشور درآمد به همراه آورد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران هند، گردشگران درمانی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس هستند؛ این درحالی است که هزینه‌ انجام عمل جراحی در بهترین کلینیک‌های درمانی هند در حدود 30 درصد هزینه انجام این اعمال جراحی در آمریکا و اروپاست.

هم‌چنین گردشگران درمانی در طول مدت درمان خود تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند که این امر تا به حال نقش مهمی در جذب گردشگران درمانی به هند ایفا کرده است.

اکنون شش ایالت هند میزبان بخش اعظم گردشگران درمانی این کشور هستند، هرچند که در دو ایالت این کشور، علاوه بر خدمات درمانی، یوگا و مراقبه نیز به گردشگران آموزش داده می‌شود و برای درمان، از طب سنتی هند نیز استفاده می‌شود.