ایلام

ستاد هماهنگی خدمات سفر استان ایلام با حضور دبیر ستاد مرکزی تشکیل شد و با یادآوری ظرفیت‌های گردشگری این کشور بر بسیج شدن تمام دستگاه‌ها در سطح استان برای رونق صنعت گردشگری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا،  منطقه ایلام، « علی‌باقر نعمتی‌زرگران » دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در نشست ستاد اجرایی سفر در ایلام، با اشاره به روند رشد جهانی صنعت گردشگری یادآور شد: در سال 92 حدود 4 میلیون و 800 هزار نفر گردشگر وارد کشور شده و حدود 5 میلیارد تومان درآمد را نصیب کشور کرده‌اند.

وی با بیان این‌که صنعت گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و اشتغال‌زا نقش بسیار مهمی در توزیع ثروت، رفاه و نشاط اجتماعی دارد، افزود: هر هفت نفر گردشگر یک شغل ایجاد می‌کند و از هر 11 شغل یک شغل مربوط به صنعت گردشگری است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل رستمی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام نیز با اشاره به موقعیت استان از لحاظ وجود جاذبه‌های گردشگری بر لزوم اختصاص اعتبار و توجه به زیرساخت‌های گردشگری برای ورود گردشگران به ایلام و همچنین اهمیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری استان تأکید کرد.

وی ادامه داد: استان ایلام دارای منابع بسیار ارزشمند طبیعی، آثار باستانی، اماکن زیارتی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند به یک ظرفیت قابل توجه در زمینه صنعت گردشگری کشور تبدیل شود.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که توسعه صنعت گردشگری مختص یک دستگاه خاص نیست و یک صنعت بین بخشی است، تاکید کرد: باید تمام دستگاه‌ها در سطح استان برای رونق این صنعت در استان بسیج شوند.

رستمی گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری و جذب گردشگر به استان با توجه به گستردگی و سطح نیازهای این حوزه نیازمند تعامل، همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها اجرایی استان و سازمان‌های دولتی در کنار بخش خصوصی است .