ایلامی‌ها

صالحی‌امیری ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهور به مردم و مسئولان ایلام و تجلیل از آنان در حماسه‌ی اربعین گفت: مردم ایلام نباید از اقتصاد اربعین غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه ایلام، دکتر رضا صالحی امیری در نشست تجلیل از خادمان اربعین در استان ایلام گفت: آنچه همه ی ما را به هم متصل می کند ریشه ای است به نام امامت و ولایت و ائمه اطهار و عشق به امام حسین (ع) که ریشه‌ی دینی و اعتقادی ما هستند و ایران و عراق و همه بلاد دیگر را به هم پیوند می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایلام جهانی شده است، گفت: چون ایلام متولی اربعین شده است و مهمان نوازی مردم ایلام از زائران عتبات عالیات را همه ی مردم مشاهد ه کردند و بنده حامل سلام ریاست محترم جمهوری برای تک تک مردم و مسئولان ایلام هستم.

صالحی‌امیری ادامه داد: استانهای مختلف با ایجاد پایگاه‌های مربوط به خود از جمله با احداث حسینیه‌های بزرگ در میزبانی زائران در مسیر رفت و برگشت اقدام کنند و به کاستن از حجم بار بر دوش مردم و مسئولان استان کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئولان و مردم ایلام نیز با احداث بازارچه‌ی بزرگ کالاهای فرهنگی، صنایع دستی مورد احتیاج زائران را تأمین کنند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت عربستان توانائی مدیریت دو میلیون زائر را ندارد استان ایلام علیرغم تمام محدودیت ها با پذیرایی از زائران اربعین از سراسر کشور و حتی زائرانی از کشورهای همسایه آبرو و اعتبار برای استان و نظام به همراه داشت.